SUAMI ISTRI PERLU TAHU!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH BERHUBUNGAN BADAN DENGAN ISTERI (( Bantu Share Ya..!!! ))

B3rhubung4n suami istri harus ditangani penuh adab dan ada beberapa waktu yang dibolehkan dan ada waktu – waktu yang dilarang untuk kerjakan jalinan suami istri. Hal sejenis ini karena sebab dalam Islam jalinan suami istri yakni melaksanakan ibadah dan bernilai pahala.



Berikut 20 Saat Yang Dilarang Rasulullah B3rhubung4n Tubuh Dengan Isteri 

Berikut 20 Saat Yang Dilarang Rasulullah Terkait Tubuh Dengan Isteri
Tentang saat waktu yang dilarang untuk b3rjima’ yaitu :
1. “Wahai Ali..! jangan sampai engkau b3rjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sesungguhnya penyakit gila, hilang ingatan babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya. ”
2. “Wahai Ali..! jangan sampai b3rjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jima’ ketika itu, jadi ia akan bermata juling dan syaitan begitu sukai pada manusia yang bermata juling. ”
3. “Wahai Ali..! jangan pernah bercakap-cakap semasa jima’, sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jima’ yang demikian, jadi anak itu tidak selamat daripada bisu. ”
4. “Wahai Ali..! jangan sampai b3rjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat pada perempuan lain, jadi sebenarnya yang sekian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu bakal jadi pondan yang berbentuk benci serta hina. ”
5. “Wahai Ali..! apabila anda berjunub di tempat tidur, jangan sampai membaca Al-Quran, jadi sebenarnya saya bimbang bakal turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ”
6. “Wahai Ali..! jangan sampai b3rjima’ dengan isterimu terkecuali ada kepadamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala. ”
7. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berdua menyapu dengan memakai satu tuala, nantinya bakal jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang bakal kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), jadi sesungguhnya yang sekian itu akan menyebabkan permusuhan lantas membawa anda berdua pada berpecah dan talak. ”
8. “Wahai Ali..! jangan pernah b3rjima’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak peroleh anak baginya kecuali telah tua. ”
9. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Adha, jadi sebenarnya apabila anda berdua b3rjima’ waktu malam itu, bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak saya bimbang ia akan jadi seorang yang berjari enam atau empat. ”
0px ; "
10. “Wahai Ali..! jangan sampai anda




b3rjima’ dengan isterimu di bawah cahaya matahari (dengan cara segera – direct) dan terserang warna (cahayanya), kecuali anda gunakan tutupan (bumbung), apabila tidak jadi sebenarnya apabila Allah mengurniakan pada anda berdua
anak, nantinya anak itu akan jadi seorang sentiasa hidup dalam memohon-minta serta faqir hingga mati. ”
11. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu di bawah pohon kayu yang berbuah, jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi seorang tukang gojo, tukang sebat atau seorang ketua yang bengis, ”
12. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu ketika pada azan dan iqomah, apabila b3rjima’ ketika sekian, sebenarnya apabila Allah mengurniakan anak pada anda berdua, nantinya ia jadi seorang yang menumpahkan darah. ”
13. “Wahai Ali..! jangan sampai anda b3rjima’ dengan isterimu semasa ia hamil terkecuali anda berdua berwudhu’, apabila tidak jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya ia akan jadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan. ”
14. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, jadi sebenarnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya anak itu akan memiliki sinyal yang jelek pada muka dan rambutnya. ”
15. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu pada akhir bln. (yakni tinggal dua hari) jadi sebenarnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak nantinya anak itu jadi seorang yang sentiasa butuh memohon-minta. “
16. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu dengan syahwat pada saudara perempuannya! (ipar anda) kerana yang demikian itu sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi penolong dan pembantu pada orang yang zalim dan pada tangannya buat kebinasaan pada manusia. ”
17. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu di atas loteng jadi sesungguhnya yang sekian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan anak pada anda berdua nantinya anak itu jadi seorang munafiq, pelampau yang lewat batas. ”
18. “Wahai Ali..! jangan sampai anda b3rjima’ dengan isterimu waktu malam anda bakal keluar musafir kerana yang demikian itu sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, ia akan membelanjakan harta pada yg tak Haq, ” dan Rasulullah s. a. w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin. ”
19. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu jika anda keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, jadi yang demikian itu sebenarnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya ia jadi seorang pembantu pada masing-masing orang yang zalim. ”
20. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3sebenarnya apabila dikurniakan anak pada anda berdua, ia jadi seorang tukang sihir, sunglap, dan menginginkan dunia daripada akhirat. ”
Sumber :
“WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A. S. ”.. 1* (1*) Al-Ikhtisyaah, ms 132-135, As-Saduq, Al-Faqih ms 456, Al- Ilal ms 174.
SUAMI ISTRI PERLU TAHU!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH BERHUBUNGAN BADAN DENGAN ISTERI (( Bantu Share Ya..!!! )) SUAMI ISTRI PERLU TAHU!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH BERHUBUNGAN BADAN DENGAN ISTERI (( Bantu Share Ya..!!! )) Reviewed by Unknown on 04.46 Rating: 5

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.