Kisah Nyata: Jenazah seorang Gadis yang ditiduri Penggali Kubur… Simayit dikubur dalam Junub.!! Berikut Kisahnya

Disuatu hri Saiyidina Umar Al-Khattab menghadap Rasulullah S. A. W sembari menangis, jadi bertanyalah Rasulullah S. A. W ” Wahai Umar, apakah yg membikinkan engkau menangis? ” Jawab Umar ” Ya Rasulullah, ada seseorang di muka pintu ini yg yg telah membakar hatiku. ” Berkata Rasulullah ” Ya Umar, bawalah ia masuk. ” Lalu Umar membawa pemuda yg sedang menangis itu masuk.




Bertanya Rasulullah S. A. W ” Apakah yg telah engkau lakukan hingga engkau menangis? ” Pemuda itu menjawab ” Wahai Rasulullah, saya telah lakukan dosa yg besar! Saya demikian takut pada Allah S. W. T yg demikian murka kepadaku. ” Ajukan pertanyaan Rasulullah S. A., W ” Apakah anda mempersekutukan Allah? ” Jawab pemuda itu ” Tak Ya Rasulullah. ” Bertanya Rasulullah lagi ” Apakah anda membunuh jiwa yg anda tidak ada hak membunuhnya? ” Jawab pemuda itu ” Tidak Ya Rasulullah. ”


Sabda Rasulullah S. A. W ” Jadi Allah S. W. T akan mengampunkan dosa anda meskipun sebesar tujuh petala langit serta bumi serta bukit-bukit. ” Berkata pemuda itu ” Wahai Rasul Allah, Saya telah melakukan dosa yang lebih besar dari langit, bumi dan bukit-bukitnya. ”

Rasulullah S. A. W bertanya lagi ” Apakah dosamu itu semakin besar dari Al-Kursi? ” Jawab pemuda itu ” Dosaku semakin besar. ”

Rasulullah S. A. W ajukan pertanyaan lagi ” Apakah dosamu semakin besar dari Arsy? ” Jawab pemuda itu ” Dosaku semakin besar. ” Rasulullah S. A. W ajukan pertanyaan lagi ” Apakah dosamu semakin besar dari dimaaf oleh Allah? ” Jadi jawab, pemuda itu ” Maafnya lebih besar? ” Lantas Rasulullah S. A. W bersabda ” Sebenarnya tak dapat mengampun dosa besar kecuali Allah yang Maha Besar, yang besar pengampunan-Nya. ”

Jadi bersabdalah Rasulullah S. A. W ” Katakanlah wahai pemuda, dosa apakah yang telah engkau kerjakan? ” Jawab pemuda itu ” Saya malu bakal memberitahumu, Ya Rasulullah. ”
Rasulullah bertanya dengan kuat ” Beritahu saya apakah dosamu itu? ” Jawab pemuda itu ” Begini Ya Rasulullah, kerjaku yakni sebagai penggali pendam. Saya telah melakukan kerja menggali pendam selam tujuh th.. Disuatu hari, saya menggali pendam seorang gadis dari kaum Ansar. Sesudah saya menanggalkan kain kafannya, jadi saya tinggalkan ia. ”

“Tidak jauh saya meninggalkannya, jadi naiklah nafsuku. Oleh kerana tidak dapat menahan nafsu, saya kembali ke mayat itu lantas akupun menyetubuhinya. Sesudah saya memuaskan nafsu, jadi saya tinggalkan dia. Belum jauh saya mengedar dari situ, mendadak gadis itu bangun serta berkata, ” Celaka benar anda wahai pemuda! Bukankah anda berasa malu pada Tuhan yang akan membalas pada hari pembalasan nantinya! Apabila tiba masanya setiap orang yang zalim akan dituntut oleh yang teraniaya! Kau biarlah saya telanjang serta kau hadapkan saya pada Allah S. W. T dalam kondisi junub! ”

Jika Rasulullah selesai mendengar info dari pemuda itu, jadi dengan selekasnya Rasulullah bangun sambil bersabda ” Hai orang yang fasik!, memang layak anda masuk neraka serta keluarlah anda dari sini. ” Jadi keluarlah pemuda itu.


Sepanjang 40 hari pemuda itu memohon ampun pada Allah serta saat malam ke 44, ia lihat ke langit sambil berdoa ” Ya Allah, Tuhan pada Rasulullah, Nabi Adam serta Hawa, apabila Engkau telah mengampunkannu, jadi beritahulah Rasulullah S. A. W serta beberapa sahabatnya. Bila tak, jadi kirimkan pada saya api dari langit serta bakarlah saya di dunia ini dan selamatkan saya dari seksa akhirat. ”

Tak berapakah lama selepas peristiwa itu, turunlah Malaikat Jibril A. S menjumpai Rasulullah. Selepas berikan salam Jibril A. S berkata ” Wahai Muhammad, Tuhanmu berikanlah salam kepadamu. ” Jawab Rasulullah S. A. W ” Dialah Assalam serta daripada-Nya salam serta kepada-Nya semua keselamatan. ”

Berkata Jibril A. S ” Allah S. W. T bertanya, apakah anda yang jadikan makhluk? ” Jawab Rasulullah S. A. W ” Dialah Allah yang menjadikan semua makhluk. ”

Bertanya Jibril A. S lagi ” Adakah anda yang memberikan rejeki pada makhluk? ” Jawab Rasulullah S. A. W ” Dialah Allah yang berikan rejeki pada saya serta makhluk-makhluk yang lain. ”

Berkata Jibril A. S lagi ” Apakah anda memberi taubat pada mereka? ” Jawab Rasulullah S. A. W ” Dialah Allah yang terima taubat dariku dan mereka. ”

Jadi berkata Jibril A. S ” Allah berfirman, maafkanlah hamba-Ku itu kerana Saya sudah memaafkannya. ”

Jadi segera baginda memanggil pemuda itu serta menjelaskan padanya bahawa Allah telah menerima taubatnya serta memaafkannya.
Kisah Nyata: Jenazah seorang Gadis yang ditiduri Penggali Kubur… Simayit dikubur dalam Junub.!! Berikut Kisahnya Kisah Nyata: Jenazah seorang Gadis yang ditiduri Penggali Kubur… Simayit dikubur dalam Junub.!! Berikut Kisahnya Reviewed by Unknown on 19.30 Rating: 5

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.